Over de auteurs van Kleppen dicht!

Patricia van Slobbe
Patricia van Slobbe heeft in 2006 de overstap gemaakt van het bedrijfsleven naar het onderwijs. Naast docent Engels werkte zij als afdelingsleider en clustermanager op een middelbare school. In deze periode was zij medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van het vak Nieuwe Media en ondernemerschap, dat onderdeel was van de profilering van de school. Als docent experimenteerde Patricia veel met de inzet van ICT en is ze altijd geïnteresseerd geweest in het inzetten van ICT bij de organisatie van het onderwijs, zowel in de klas als in de schoolorganisatie.
Inmiddels werkt zij bij OnderwijsArena en geeft zij trainingen rond het thema ‘onderwijs en ICT’. Daarnaast coacht zij docenten, met name op het gebied van klassenmanagement, adviseert zij MT’s bij visie en implementatietrajecten en zoekt zij naar de beste balans tussen onderwijs en bedrijfsvoering.
Michel van Ast
Michel van Ast, van oorsprong docent wiskunde, heeft zijn hele werkzame leven in en om het onderwijs gewerkt. Na een aantal jaren voor de klas werkte hij voor een educatieve uitgeverij, eerst als auteur, later als redacteur. Vanuit die uitgeverij startte Michel samen met een collega een educatief projectbureau, maar keerde na een aantal jaar terug als lerarenopleider bij de opleiding waar hij zelf heeft gestudeerd, de lerarenopleiding van de Hogeschool Utrecht. Daar geeft hij nog steeds regelmatig les en begeleidt hij studenten.
Inmiddels is hij al een flinke tijd actief binnen het thema ‘onderwijs en ICT’. Als zelfstandige geeft hij lezingen en workshops, adviseert en begeleidt hij onderwijsinstellingen en traint en coacht hij docenten die technologie willen inzetten in hun eigen onderwijs. Daarnaast was hij oprichter en voorzitter van The Crowd en schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs.
