Hoofdstukken
Hoofdstuk 2 - Interactie
Het eerste inhoudelijk hoofdstuk van ons boek gaat over interactie, want interactie tussen leraar en leerling is de basis van het leren.
Lees verderHoofdstuk 3 - Instructie
Er is niets mis met een goed verhaal. Instructie is nog steeds een wezenlijk onderdeel van veel lessen.
Lees verderHoofdstuk 4 - Toetsen en beoordelen
In dit hoofdstuk staan we stil bij wat en hoe je toetst. Of eigenlijk meer bij waaróm je iets toetst en wat je daar vervolgens mee doet.
Lees verderHoofdstuk 5 - Recht doen aan verschillen
Differentiëren, dat is waar dit hoofdstuk om gaat: recht doen aan verschillen.
Lees verderHoofdstuk 6 - Leerlingproducten
In dit hoofdstuk ligt de nadruk dan ook wat meer op wat leerlingen zelf kunnen met ict: leerlingproducten.
Lees verderHoofdstuk 7 - Samenwerkend leren en communiceren
In dit hoofdstuk bespreken we werkvormen voor samenwerkend leren, waaronder ‘team based learning’.
Lees verderHoofdstuk 8 - Onderwijs organiseren met ICT
Dit hoofdstuk is bedoeld om je gereedschap in handen te geven waarmee je vol vertrouwen aan het werk kunt met het digitaal organiseren van je huidige en toekomstige onderwijs.
Lees verderHoofdstuk 9 - Onderwijs met ICT organiseren
Dit hoofdstuk is gewijd aan onderwijs met ict organiseren. Voor wie het overzicht kwijt is in een woud van internetaccounts.
Lees verderHoofdstuk 10 - Niet het laatste hoofdstuk
In dit hoofdstuk vragen we je om mee te denken over een vervolg op dit boek.
Lees verder