Kleppen dicht!
  • Visie
  • Hoofdstukken
    • Hoofdstuk 1 – Introductie
    • Hoofdstuk 2 – Interactie
    • Hoofdstuk 3 – Instructie
    • Hoofdstuk 4 – Toetsen en beoordelen
    • Hoofdstuk 5 – Recht doen aan verschillen
    • Hoofdstuk 6 – Leerlingproducten
    • Hoofdstuk 7 – Samenwerkend leren en communiceren
    • Hoofdstuk 8 – Onderwijs organiseren met ICT
    • Hoofdstuk 9 – Onderwijs met ICT organiseren
    • Hoofdstuk 10 – Niet het laatste hoofdstuk
  • Toepassingen
  • Over de auteurs
  • Training & Advies
    • Lezing
    • Inspiratiesessie
    • Themasessies
    • TPACK Triplets
    • Training
    • Traject
    • Train de trainer
    • Werkweek
    • Kleppen Open! (leergang)
    • KD! iCoach (leergang)
  • Blog
Kleppen dicht!
  • Visie
  • Hoofdstukken
    • Hoofdstuk 1 – Introductie
    • Hoofdstuk 2 – Interactie
    • Hoofdstuk 3 – Instructie
    • Hoofdstuk 4 – Toetsen en beoordelen
    • Hoofdstuk 5 – Recht doen aan verschillen
    • Hoofdstuk 6 – Leerlingproducten
    • Hoofdstuk 7 – Samenwerkend leren en communiceren
    • Hoofdstuk 8 – Onderwijs organiseren met ICT
    • Hoofdstuk 9 – Onderwijs met ICT organiseren
    • Hoofdstuk 10 – Niet het laatste hoofdstuk
  • Toepassingen
  • Over de auteurs
  • Training & Advies
    • Lezing
    • Inspiratiesessie
    • Themasessies
    • TPACK Triplets
    • Training
    • Traject
    • Train de trainer
    • Werkweek
    • Kleppen Open! (leergang)
    • KD! iCoach (leergang)
  • Blog
mei 05

Flippity Flashcards

  • 5 mei 2016
  • Patricia van Slobbe
  • Blog, Hoofdstuk 4, Hoofdstuk 6

Als je aan leraren vraagt wat ze nodig hebben om nog beter te worden in hun vak, om bijvoorbeeld een nog betere mentor te worden, of om meer aan de slag te gaan met activerend onderwijs ontwerpen, al dan niet met ICT, dan staat het antwoord “TIJD” met stip bovenaan: we willen zoveel en we hebben zo weinig tijd. Ik herken dat natuurlijk ook. Dus ook ik ben altijd de balans aan het opmaken tussen verbetering, verdieping en tijd (soms ook tijdwinst, hoewel dat vaak echt een illusie is).

Onlangs gaf ik een module Engels bij de deeltijd academie van Avans en nam ik me voor echt tijd te besteden aan activerende werkvormen en effectief leren met ICT. Ik herinnerde mij een toepassing die ik graag wilde uitproberen, maar dat had ik nog niet gedaan: iets met tijd en prioriteit, vermoed ik… Nu was het moment daar en ik ben zo blij met de ontdekking!

Flippity Flashcards

Flippity is een flashcard toepassing die werkt met Google sheets. Je hebt geen account nodig, je volgt eenvoudigweg de stappen via de website en je hebt binnen “no time” een fijne flashcard toepassing voor je leerlingen of studenten. Ik heb een voorbeeld gemaakt. Ik vond een vocabulaire lijst met marketing vocabulary (handig als je small business of commerciële economie studeert bij Avans bijvoorbeeld…), kopieerde deze in de door Flippity aangemaakte Google Sheet, pastte de kleur van de kaartjes aan en deelde de link: zie mijn flashcards voor marketing vocab hier!

Gebruik je de flashcards voor MVT onderwijs, dan kun je instellen dat de inhoud op voor- en achterkant van je flashcard in de betreffende taal wordt uitgesproken, dus uncle en oom klinken beiden prima! Je kunt flashcards natuurlijk ook inzetten voor definities en begrippen. Super handig! Wat ik dan ook weer fijn vind is dat dit nu zo’n gratis online toepassing is die mij echt tijd oplevert. Ik ben er blij mee.

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • E-Mail

Leave a reply Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest recente berichten

  • Doordacht digitaal
  • Workflowy: Georganiseerd het schooljaar in!
  • Padletsuccesje
  • Wordclout
  • TPACK Triplets is er!

Contact

E-Mail: info@kleppendicht.nl Web: www.kleppendicht.nl

Laatste toepassingen

Credits

Website: Open Concept

Foto's: Doriekefotografie, Zwolle

Illustraties: Kleppen dicht!

Kleppen Dicht! is onderdeel van...

Logo OnderwijsArena
2015-2016 - Kleppen dicht!